Dzień dobry 🙂 W pierwszym wpisie chcielibyśmy opowiedzieć nieco o naszym podejściu do pacjentów – wszystko oczywiście w kontekście leczenia ortodontycznego.
Od momentu wejścia do gabinetu każdy pacjent jest obserwowany: jego postawa, chód, sposób mówienia, nawyki, a nawet sposób noszenia torebki przez kobiety. Może wydawać się to zabawne, bo co to wszystko ma wspólnego z wadami zgryzu? Otóż ma – i to wiele! Pacjenta traktujemy holistycznie: szukamy przyczyn, które mogą wynikać z wad postawy, obserwujemy rodziców małych pacjentów (oceniamy jakie cechy wyglądu odziedziczyli), jesteśmy wyczuleni na sposób mówienia (możemy ocenić czy nie ma jakiejś dysfunkcji). Dużo rozmawiamy z pacjentami, ponieważ chcemy się dowiedzieć z jakimi problemami do nas przychodzą. To ważne: nasza praca nie sprowadza się do hurtowego przyjmowania pacjentów; chcemy ich poznać, wiedzieć jakie mają oczekiwania i wspólnie znaleźć rozwiązanie problemów.
Proponowane przez nas leczenie wad zgryzu to również (ale nie tylko!) leczenie estetyczne, upiększanie uśmiechu i profilu pacjenta. Niekiedy można odmłodzić wygląd danej osoby samym tylko ruchem zębów. Nie obiecujemy jednak rzeczy niemożliwych: nie jesteśmy lekarzami medycyny estetycznej, tylko specjalistami w zakresie ortodoncji. Nie spełniamy wszystkich życzeń niczym wróżka (choć czasem byśmy chcieli), możemy jednak merytorycznie przedstawić wszelkie opcje i starać się uzyskać najlepsze efekty estetyczne i funkcjonalne. Nasi pacjenci są świadomi całego procesu leczenia i każdy z nich dokładnie wie, co jest możliwe do osiągnięcia.
Na koniec dodajmy jeszcze, że jeśli pacjent został do nas skierowany z innego gabinetu, wykonujemy leczenie ortodontyczne wraz ze stosowną adnotacją po jego zakończeniu. Wskazujemy tam, co dokładnie zostało wykonane, aby stomatolog prowadzący ogólne leczenie był zorientowany w dalszych zaleceniach. Ściśle współpracujemy z lekarzami, którzy kierują do nas pacjentów; nie narzucamy własnych wizji, a wsłuchujemy się w potrzeby i jesteśmy czujni na sugestie – zwłaszcza jeśli efektem finalnym ma być duża praca zespołowa np. z chirurgiem, protetykiem, periodontologiem, pedodontą czy lekarzem stomatologii zachowawczej.
Nade wszystko: za każdym razem podstawowym celem jest piękny, zdrowy uśmiech i zadowolenie pacjenta. Co do tego wszyscy jesteśmy zgodni!